לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

קרניו סקראל לתינוקות ולנשים לקראת לידה

שי לי פיינברג - שי לי פיינברג קרניוסקרל - דרך גוף
שי לי פיינברג - שי לי פיינברג קרניוסקרל - דרך גוף


הטיפול הקרניו סקראלי לאישה ההרה, לעובר עצמו, ולשניהם יחד כיחידה בלתי נפרדת, מאפשר רגיעה עמוקה למערכת העצבים המרכזית והאוטונומית, ומזור למתחים פיזיים ונפשיים.


קרניו סקראל ? הריון לידה ותינוקות

היווצרות החיים האנושיים

הסיפור נפתח בזרע ובביצית המצטרפים יחדיו כדי ליצור תא אחד ויחיד. התא הזה הולך ומתרבה בחביון הרחם האימהי. תא אחד ויחיד מוליד המוני תאים אחרים אבל ההמונים האלה פועלים כישות אחת כקהילה. כתינוק ? כאדם.

גם עם ריבוי הידע המדעי, עדיין אין לנו הסבר מלא על הופעת החיים ברחם. ביולוגים מזהים בבירור את סדר האירועים הרבייתיים ? אלא שהם יודעים רק מה מתרחש, אין הם יודעים איך או מדוע מתרחש מה שמתרחש.

ההתעברות העובר והלידה

בכל שלב משלבי ההתפתחות הראשונים של ההריון טמונים סיכונים ואתגרים פוטנציאלים. יש צורך להבין את התפתחות העוברות. ישנן גישות רבות ושונות לגבי המשמעות וההבנה העמוקה לנושא ההתעברות והיווצרות החיים. יש כאלה הטוענים שכל החיים הם חזרה והמשכיות למה שקרה בזמן ההתעברות ההשרשה וההריון עד ללידה ומהלך הלידה עצמה.

גישות אלה הן הוליסטיות , פסיכו פיזיולוגיות ,פסיכו פיסיקאיות.במיוחד גישה ושמה ניאורייכית שוויצרית הטוענת לחשיבות גדולה ומשמעותית של תהליך ההתעברות והיא זו שתשפיע על המשך החיים.

בגישה זו , פרט לחשיבות הגדולה של הביצית הזרע ותהליך החיבור בניהם ,חיבור שלישי נוסף וחשוב הוא הכניסה של הנשמה, או כוח חיים אנרגטי.
ישנן גם גישות של אבולוציה.

מטפלי קרניו סקראל ברובם רואים את החשיבות להבנה וההכרה בתהליך חיבור הביצית הזרע ההתעברות ונוזל מוח השדרה, במובן של היווצרות של קו האמצע הראשוני חלוקת התאים ובניית קו האמצע ונוזל מוח השדרה. קו אמצע שמאוחר יותר ישפיע על התפתחות כל הקרומים הפנימיים, מערכת העצבים ותפקודה ,מערכת האנדוקרינית ובפרט ההיפופיזה, עמוד השדרה הגרמי בסיס הגולגולת וכל עצמות הגולגולת, עצם העצה והחיק ויחסי הגומלין בין כל המרכיבים כיחידת חיים אחת אינטגרטיבית.

בנוסף ,חשיבות ההתעברות וקו האמצע במובן של התפתחות ותודעה.

האלמנט הראשוני החשוב מבחינתנו בהתפתחות העוברית המאפשר קיום, מידע להמשך היווצרות החיים והתודעה ייחודית לכל אחד הוא נוזל מוח השדרה. כאשר ישנו רק קו האמצע כקרום מרכזי ובתוכו נוזל.

אין ספק שהעובר המתפתח הוא יצור עדין המודע בהחלט לטבעם ולאיכותם של הדברים המתרחשים סביבו ומגיב עליהם. כל טראומה שאישה חווה במהלך הריונה החל מתהליך ההתעברות,ההשרשה ועד ללידה כולל נפילה, תאונת רכב, לחץ נפשי רעילות מתרופות וחומרים שונים ועוד עלול לחוות גם העובר המתפתח.

ישנה חשיבות גדולה בטיפול הקרניוסקרלי לאישה ההרה לעובר עצמו ולשניהם יחד כיחידה בלתי נפרדת.המטרה היא לאפשר רגיעה עמוקה למערכת העצבים המרכזית והאוטונומית ובכך לאפשר רגיעה עמוקה למתחים ברקמות הרפיית לחצים והרפיה נפשית.

תהליך הלידה הוא אחד מהאירועים המרגשים והמעצבים ביותר בחיינו. בזמן הלידה, הילוד נתון לפעולת דחיסה אדירה במסע שלו מן האגן החוצה ? לתהליך זה יכולה להיות השפעה אדירה על תפקודו התקין והמלא של מנגנון המערכת הקרניוסקרלי או כפי שאנחנו קורים לה מערכת נשימת החיים הראשונית. לפעולות דחיסה אלה ,התלויות בגורמים שונים כמו למשל מנח העובר ,מבנה אגן האישה ההרה ,השפעה כה אדירה ומשמעותית ובעקבותיהן עלולות להישאר דחיסויות ולחצים אשר יקבעו וישפיעו על חיינו כבוגרים.

לדוגמא, אם בעת לידתו חשוף התינוק ללחצים כתוצאה מדחיסת הראש מהאגן החוצה בזווית אשר גורמת ללחץ על העצמות ולחץ ומתח על הקרומים הפנימיים באופן שלא ישתחררו עלול להתארגן מבנה גופו נשימתו ועיצוב נפשו בהתאם.

אגירתם של לחצים ומתחים שמקורן בתהליך הלידה הוא עניין שכיח מבחינתנו. על אחת כמה וכמה בתהליך הריון ולידה חריג וטראומתי במיוחד. רצוי מאד שכל תינוק ייבדק בידי מטפל קרניוסקרל מיד לאחר הלידה או כשלושה שבעות לאחר הלידה.

מטפל קרניו סקראל מוסמך ומקצועי בודק תחילה באם ישנם סימנים כלשהם ובהתאם לאבחונו מחליט על אופן הטיפול.

ישנה חשיבות גדולה בטיפול קרניו סקראלי במצבי טראומטיזציה לפיתוח הדרגתי של משאבי כוח ועוצמה פנימיים, לרגיעה לשחרור.כמו כן בחיזוק המערכת הכללית מערכת העצבים.

שי לי פיינברג מטפלת מוסמכת בקרניו סאקרל ביו דינאמי בינ?ל BCST, מוסמכת ללמד מטעם הארגון הקנדי לפולריטי וקרניו וסאקרל. מטפלת ב-19 שנים האחרונות.מלמדת 10 שנים. למדה בנוסף עיסוי רפואי, רפלקסולוגיה, פלדנקרייז לתינוקות בהדרכת חוה שלהב במסגרת ליווי התפתחותי מוטורי בבי"ח "אסף-הרופא". למדה ופעילה בתחומים שונים שקשורים לתהליכים רגשיים כמו הייעוץ ההדדי, תהליכים קוגניטיביים רוחניים, אינטגרציה בין גוף-מחשבה ורגש ועוד. למדה קורסים של: מדיטציות, תהליכי חיים ומוות, סבלנות וסיבולת. טיילה ולמדה בחו"ל במקומות רבים בעולם.

המאמר פורסם גם כאן »

שי לי פיינברג שי לי פיינברג מוסמכת APP ? מטפלת בכירה בפולריטי, מטפלת מוסמכת בקרניו סאקרל ומוסמכת ללמד מטעם הארגון הקנדי לפולריטי וקרני וסאקרל. למדה בנוסף עיסוי רפואי, רפלקסולוגיה, פלדנקרייז לתינוקות בהדרכת חוה שלהב בבי"ח "אסף-הרופא".

כל המאמרים של שי לי פיינברג קרניוסקרל:

על קרניו סקרל להריון, לידה וילדים

על קרניו סקרל להריון, לי

קראניו סאקרל" הינה עבודת קשב לפעימת הנוזל המוח השידרתי. היא התחקות אחר מערכת מדהימה ששוכנת בקרבנו, טבועה בתוכנו, מערכת מדויקת להפליא אשר מאתרת עכבות פיסיות ורגשיות ומאפשרת שחרור ואת הבריאות לבוא לידי ביטוי מלא» מאת שי לי פיינברג

כל הפעילויות של שי לי פיינברג קרניוסקרל:

קורס קרניו סקרל - להכשרת מטפלים

קרניו סקרל - לימודים

קורס קרניוסקרל ייפתח ב 28/2/2016ימי ראשון 9:00-13:00קרניוסקרל היא הקשבה מאפשרת לתנועה הריתמית של נוזל המוח והשדרה. תפקידה לבטא את נשימת החיים שלנו ואת הבריאות בתוכנו. הכשרה למטפל מוסמך.» עם שי לי פיינברג

ראשון
קורס קרניו סקרל - להכשרת מטפלים

קרניו סקרל - לימודים

עם: שי לי פיינברג

מתי: ראשון

שיתוף חברים
עם : שי לי פיינברג